Referat af bestyrelses møde afholdt 21. februar 2018

Ejerforeningen Bagsværdlund Nord
Referat af møde afholdt
21. februar 2018

Opdateret 4. marts 2018

Mødetype Ordinært bestyrelsesmøde
Mødeleder Thomass Christensen
Afholdt hos Mikael Grønfeldt
Deltagere Thomass Christensen, Qi Hu, Lasse Dahl, Søren Svendsen Mikael Grønfeldt
1. Godkendelse af referater

En række referater er ikke blevet formelt godkendt på tidligere bestyrelsesmøder, referaterne blev gennemgået med henblik på godkendelse og evt. opfølgning.

a. Referat fra mødet den 31. oktober 2017
Ejendomsværdiskat:
Opgave:
Lasse undersøger hvad forskellen er på ejendomsskat og ejendomsværdiskat.

Referat fra 31. oktober blev herefter godkendt.
b.     Referat fra mødet den 28. november 2017
Støj fra tag i blok 2:
Det er konstateret at en plade på taget af Blok 2 ikke er fastgjort korrekt.
Opgave: Qi, kontakter Calum/HP byg med henblik på at få pladen fastgjort.

Referat fra 28. november 2017 blev herefter godkendt.
c.     Referat fra mødet den 10. januar 2018
El-regning:
Det er konstateret at en fjernvarmepumpe tilhørende Vestforbrænding ved en fejl er blevet tilsluttet ejerforeningens el-måler. Thomass er i dialog med Vestforbrændning med henblik på at få ændret elinstallationen, samt få korrigeret de fejlagtige elregninger ejerforeningen har modtaget.
Opgave: Thomass, presser på for at få afsluttet sagen så hurtigt som muligt.

Lys på svalegange
Calum/HP byg har udskiftet teknikken i svalegangsbelysningen, så lyset nu er dæmpet så det ikke længere generer vores naboer på den anden side af Bagsværd Hovedgade.
Opgave: Mikael: skriver til Ejerforeningen Bagsværd Hovedgade 178-180, at forholdet nu er bragt i orden.

Manglende drift- og vedligeholdelses vejledninger
Ejerforeningens advokat er i svær dialog med Calum med hensyn til at få udleveret fyldestgørende drift- og vedligeholdelses vejledninger.

Referat fra 10. januar 2018 blev herefter godkendt.

2. Nøgler til eksterne leverandører
Der har været en forespørgsel på om ejerforeningen vil udlevere nøgler     til hoveddøren til div. Leverandører (Nemlig.com, Årstiderne, mv.).
Det med det nuværende låsesystem ikke mulighed for at lave nøgler der     alene kan anvendes til hoveddørene.
Der var i bestyrelsen enighed om at ejerforeningen ikke vil udlevere     såkaldte vicevært nøgler til div. leverandører.
Såfremt enkelte ejere ønsker nøgler til udlevering til div. leverandører,     kan ekstra nøgler til lejlighederne bestilles via ejerforenings hjemmeside.
Bestyrelsen skal i den forbindelse bemærke, at udlevering af nøgler til     eksterne kan være ansvarspådragende i tilfælde af at nøglerne bliver     misbrugt.
Opgave: Thomass giver Henning (Nøgle ansvarlig) besked om bestyrelsens beslutning. Besked er givet.

3. Skrald fra naboer

Det er konstateret at vores skraldecontainer bliver brugt af andre beboerne i blik 1,2 og 3.

Bestyrelsen er enige om at se tiden an, indtil mollokkerne kan tages i brug, da det muligvis vil afhjælpe problemet.
Det blev drøft om et hegn omkring pap og plastcontainerne måske også kunne afhjælpe problemet.
Dette kan først ske når der fra Calum ligger en endelig overtagelsesdato.

 

4. Generalforsamling

Da det ikke har været mulig for vores administrationsselskab ”Administration Danmark” at fastslå en dato hvornår ejendommen er overdraget til Ejerforeningen, er det ikke muligt at lave et korrekt regnskab.
Administrations selskabet anbefaler at Generalforsamlingen udsættes indtil det er muligt at udarbejde et korrekt regnskab, også selvom det evt. vil bevirke en overtrædelse af vedtægternes §  6.4 der lyder:
”Foreningens ordinære generalforsamling afholdes hvert år, så vidt muligt inden udgangen af april måned”.
Det er Calum der ikke kommer retur med en overtagelsesdato og derfor kan Adm. DK ikke lave årsregnskab m.m.

 

Bestyrelsen er enig i administrationsselskabets anbefaling.

Opgave: Administrationsselskabet giver ejerne besked om at generalforsamlingen muligvis udskydes.

 

5. Status fra advokat og byggesagkyndig

Ejerforeningen afventer rapport fra den byggesagkyndiges gennemgang af ejendommen.
Ejerforeningens advokat vil stævne Calum for mangelende svar på række henvendelser.

6. Beskadiget sti efter nedgravning af Molokker

Stien er blevet beskadiget i forbindelse med nedgravningen af Molokker, grundejerforeningen er orienteret og grundejerforeningen til tage sig af sagen.
Opgave: Thomass inviterer grundejerforeningen med til næste bestyrelsesmøde i ejerforeningen med henblik på opfølgning af div. spørgsmål.

7. Udmelding vedr. Molokker

 

Molokker er endnu ikke tilmeldt skralde ordningen og må derfor ikke anvendes.
Der er kommunens opgave at foretage tilmeldingen.

Opgave: Mikael: Opslag på hjemmeside og besked til ejerne om at molokkerne ikke må anvendes.

8. Oversigtsforhold ved udkørsel fra Granvej til Bagsværd Hovedgade.

Oversigts forholdene ved udkørsel fra Granvej til Bagsværd Hovedgade er meget ofte dårlige p.g.a. parkerede biler, dette kan skabe farlige situationer.

Doris Agerborg og Jørgen Thomsen har skrevet til kommunen for at gøre opmærksom på dette forhold. (tak for det)
Bestyrelsen vil skrive et tilsvarende brev til kommunen på vegne af ejerforeningen.

Opgave: Thomass, skriver til kommunen. Dette er gjort.

 

9. Anmodning fra HP byg.

Kenneth fra HP byg anmoder om at de enkelte ejere ikke selvstændigt tager kontakt til HP byg via Kenneth om forhold der er et anliggende for ejerforeningen (d.v.s. forhold vedr. Fælles arealer)

Opgave: Qi laver opslag på hjemmeside og besked til ejerne om dette.

 

10. Godkendelse af regninger

Administration Danmark sender regninger til godkendelse til samtlige bestyrelsesmedlemmer.
Der var enighed om, at det enkelte bestyrelsesmedlem ikke skal godkende regninger, som man ikke ved hvad drejer sig om.

11. Adgang til el-målerrummet
Det blev besluttet at udskifte cylinderne i dørene til el-måler rummene, således at ejerne med deres lejlighedsnøgler kan få adgang til at aflæse målerne.

Opgave: Qi sørger for udskiftning.

12. Lys på rampe til parkeringskælder
Der er tvivl om hvorvidt lyset på rampen til parkeringskælderen, kan være generende for beboerne i blok 3.

Opgave: Søren, vil få en arkitekt til at vurdere om lyset er for kraftigt.

Eventuelt:

Blok 8 adgang til p-kælder via hoveddør
Da
det med det nuværende låsesystem ikke mulighed for at lave nøgler der alene kan anvendes til hoveddørene, blev det besluttet ikke at give beboere fra Blok 8 adgang til p-kælder via hoveddør.

Kommunikation:
Der var enighed om, at alle fælles udmeldinger til ejerne fremover laves som opslag på vores hjemmeside, med henblik på at sikre dokumentation for vores kommunikation. Der laves i forbindelse med opslag på hjemmesiden opslag med link til opslaget på ejerforeningens Facebook gruppe samt udsendelse af e-mail med link til opslaget til ejerne.

Ved udsendelse af e-mails er det vigtigt at vi benytter Blind Carbon Copy (BCC) , således at ejernes e-mail adresse ikke bliver eksponeret unødigt.

Postkasse vagt:
Rækkefølgen for ”postkasse vagt” de følgende måneder er:
Februar: Ane
Marts: Lasse
April: Qi
Maj: Mikael
Juni: Thomass:
Juli: Ane

 

 

Translate »